لطفا صبر کنید ...

منیپولیشن / موبیلیزیشن چیست؟

29 مرداد, 1400 توسط مدیریت0

منیپولیشن و موبیلیزیشن تکنیک های دستی هستند که برای اثر گذاری فیزیکی بر روی مفصل استفاده می شوند. اگر احساس درد یا سفتی مفصل دارید، ممکن است فیزیوتراپیست شما تصمیم بگیرد که منیپولیشن یا موبیلیزیشن بهترین روش درمانی است. طیف گسترده ای از تکنیک ها وجود دارد که می تواند برای حرکت دادن مفصل مورد استفاده قرار گیرد تا دامنه حرکت آن افزایش یابد.

منیپولیشن / موبیلیزیشن چگونه کمک می کند؟

منیپولیشن / موبیلیزیشن 

منیپولیشن و موبیلیزیشن مفصل را به حرکت در می آورد. فرد بایستی ریلکس باشد و این اجازه می دهد تا فیزیوتراپیست مفصل را در محدوده مورد نظر حرکت دهد. درمانگر باعث حرکتی از مفصل می شود که بیمار به دلیل درد نمی تواند انجامش دهد. منیپولیشن و موبیلیزیشن باعث حرکت مفصل می شود که می تواند:

سفتی را کاهش دهد

درد را کاهش دهد

دامنه حرکت را افزایش دهد 

منیپولیشن / موبیلیزیشن

فیزیوتراپیست های ما می توانند انواع تکنیک های درمان دستی از جمله موبیلیزیشن در مناطق ایجاد کننده ناراحتی را ارائه دهند.

منیپولیشن / موبیلیزیشن برای چه کسی سودمند است؟

منیپولیشن و موبیلیزیشن برای بسیاری از آسیب ها سودمند است مانند:

کمردرد

گردن درد

مشکلاتی که با کم شدن و کاهش دامنه حرکتی همراه هستند

سفتی مفصل

برای صحبت با یکی از فیزیوتراپیست های باتجربه ما برای کسب اطلاعات بیشتر یا تعیین وقت قبلی،  با کلینیک توانگر نوین تماس بگیرید


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *


آخرین مقالات

کلینیک فیزیوتراپی توانگر نوین جایی است که می توانید تغییر را احساس کنید ما به شما کمک میکنیم تا احساس بهتری داشته باشید و خوب زندگی کنید. متخصصان کلینیک فیزیوتراپی توانگر نوین با ترکیب شوق و دانش برای بهبودی و بازگرداندن قدرت، تحرک و عملکرد شما تلاش کرده تا بازیابی سریعتر و نتایج ماندگار را برایتان به ارمغان آورند.

کلیه حقوق برای کلینیک توانگر نوین محفوظ می باشد