لطفا صبر کنید ...

لیزر درمانی

4 آذر, 1399 توسط مدیریت0
zimmer_opton-pro_rücken_detail_17.jpg

لیزر درمانی چیست؟

L.A.S.E.R مخفف کلمه Light by Amplification by Stimulated Emission of Radiation است. لیزر درمانی شامل استفاده از نور لیزر برای تسکین درد پس از آسیب به بافت نرم است. لیزر درمانی ترمیم بافت را تسهیل می کند و عملکرد طبیعی سلول را بازیابی می کند. توان خروجی کمتر از 5/0 وات به عنوان سطح پایین لیزر درمانی (LLLT کلاس III در ایالات متحده آمریکا) طبقه بندی می شود در حالی که لیزرهایی که توان خروجی آنها بیشتر از 500 مگاوات یا 5/0 وات   High Power Laser Therapy HPLT (لیزرهای کلاس IV در ایالات متحده آمریکا) نامیده می شوند. لیزر کم توان شامل استفاده از یک طیف مادون قرمز است که به پوست نفوذ می کند و سلول های عضلات، تاندون ها یا رباط ها را تحریک می کند و باعث بهبودی می شود. HPLT به دلیل تراکم قدرت بالاتر (تابش) گرما را در سطح پوست ایجاد می کند. از LLLT اغلب به عنوان “لیزرهای سرد” یاد می شود زیرا در طول درمان احساس گرما ایجاد نمی کنند.

 

فیزیوتراپیست ها از لیزر پزتوان اساساً با این فرض استفاده می کنند که سرعت بهبود را افزایش می دهند.

لیزر درمانی گرم ( کلاس IV لیزر درمانی با شدت بالا) می تواند انواع مشکلات را درمان کند، مانند:

بافت نرم و آسیب های ورزشی مانند کشیدگی عضلات و کشیدگی رباط ها.

آسیب های استرس تکراری مانند بورسیت ران و شانه و سندرم تونل کارپ

بیماری های التهابی مفاصل مانند آرتروز و آرتریت روماتوئید، روماتیسم مفصلی

ترمیم بافت و ترمیم زخم مانند سوختگی

بازسازی اعصاب به عنوان مثال درمان فلج بل (فلج یک طرف صورت).

سندرم های گیرافتادگی شانه

تحلیل رفتن دیسک کمر

فتق دیسک

درد سیاتیک

تاندونیت

آرنج تنیس بازان

و…

روش استفاده به شرایط شما بستگی دارد. میزان انرژی در معرض بافت توسط فیزیوتراپیست کنترل می شود.

مزیت لیزر درمانی

از لیزر درمانی می توان برای طیف وسیعی از شرایط استفاده کرد و به کاهش درد و التهاب بدنبال آسیب دیدگی کمک می کند. مزایای زیر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

درمان بیماری های مختلف آرتروز

درمان آسیب های بافت نرم

تسکین درد

همچنین جایگزینی ایمن، برای داروهای ضد درد است و می تواند زمان بهبودی را کاهش دهد.

نتایج مطالعه 2018 تحت عنوان ” Effectiveness of high-intensity laser therapy in the treatment of musculoskeletal disorders. A systematic review and meta-analysis of randomized controlled trial” به این نتیجه رسید که درمان لیزر پرتوان برای درد پشت و گردن به طور قابل توجهی باعث بهبود نمرات درد و ناتوانی در مقایسه با افراد کنترل شده و همچنین اظهار داشت که برای ارزیابی بیشتر کاربرد لیزر، به مطالعات خوب طراحی شده دیگری شامل نمونه های بزرگتر با پیگیری طولانی مدت، نیاز است.

فیزیوتراپیست های کلینیک توانگر نوین ممکن است از لیزر درمانی برای درمان بیماری شما استفاده کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و یا ارزیابی لطفا با شماره 09365151086 و 09359438882 تماس بگیرید.


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *


آخرین مقالات

کلینیک فیزیوتراپی توانگر نوین جایی است که می توانید تغییر را احساس کنید ما به شما کمک میکنیم تا احساس بهتری داشته باشید و خوب زندگی کنید. متخصصان کلینیک فیزیوتراپی توانگر نوین با ترکیب شوق و دانش برای بهبودی و بازگرداندن قدرت، تحرک و عملکرد شما تلاش کرده تا بازیابی سریعتر و نتایج ماندگار را برایتان به ارمغان آورند.

کلیه حقوق برای کلینیک توانگر نوین محفوظ می باشد